söndag 8 januari 2012

Söndag =pluggdag

Det är taskigt av lärarna att lägga en tenta på en måndag. Speciellt andra veckan efter jul. Jag har inte riktigt kunna slappna av under julledigheten, eftersom jag vetat att jag har tenta imorn och eftersom vi haft uppgifter att lämna in under mellandagarna. Taskigt är det! Och nu har hela denna helgen gått till plugg... Idag tog jag dock sovmorgon och långfrukost så ska sätta mig med böcker nu strax.

Igår sprang jag och Otto 5 km och tog tiden. Min mobil är kass så där går det inte att ladda ner någon löparapp men vi hittade en till Ottos mobil men då strejkade GPS:en, haha. Så vi litade på att den utmärkta sträckan är så lång som den säger att den är :) Men 5 km gick på 26, 47 min i alla fall. Det är första gången jag springer i år så jag är nöjd, dock var kroppen riktigt mör efteråt och jag hade huvudvärk resten av dagen.  Men nu vet jag var jag ligger till rent tidsmässigt. När jag springer i jordbrodalen hemma hos mamma och pappa i  Hbg går det mycket lättare och den banan är 6,5 km, men där är skog och backar som jag gillar :) Tur att Springtimebanan har både backar, skog och stadsmiljöer!


Nej, nu blir det fokus på plugget och sen en promenad som paus! Längtar till imorn eftermiddag då denna tenta är över!

1 kommentar: