fredag 6 januari 2012

Mål för 2012

Jag vill inte göra mål för hela året, då jag vet att jag kommer att tröttna eller glömma bort dem. Därför har jag nu testat att göra en planering med mål för våren, fram till 1 juni. Därefter gör jag en ny planering för sommaren och senare en  för hösten och vintern. Jag har skrivit ner mina mål på datorn och ska skriva ner de i min kalender också, så att jag lätt kan hitta dem och få tillbaka lite inspiration när den tryter. Jag har även lagt in påminnelser i mobilen när det är dags för nya planeringar så jag inte glömmer bort det. Det är min träning jag har planerat. Det är första gången jag gör det så vi får se hur det går.

Just nu är jag med i Lofsans 10 veckors challenge. Det är den som har inspirerat mig till att lägga upp en plan och mål för min träning. Jag har tänkt att jag även ska lägga upp vad jag ska träna vecka för vecka men så långt har jag inte kommit än.

Mitt långsiktliga mål är att den 5/5 springa Springtime 10 km på 50 minuter.
Mitt kortsiktliga mål är att om 10 veckor kunna springa 5 km på 25 minuter. 

Jag har sedan länge blivit mer medveten om vad jag äter och stoppar i mig. I somras slutade jag dricka läsk. Och nu har jag lovat mig själv att sluta äta godis och chips, dels för att min mage inte mår bra av det och dels för att det helt enkelt inte är bra för kroppen. Chipsen tror jag det kommer blir svårt att avstå ifrån, då det ofta bjuds på fester och liknande. Men jag ska försöka. Får ta med mig popcorn, då jag tillåter mig att äta det. Popcorn och choklad är okej :)

Hittills har det gått bra både med maten och träningen. Imorgon ska jag ta tiden när jag springer 5 km så jag vet var jag ligger just nu. Vi har en 5 km och en 10 km slinga som är utmätt precis utanför vår lägenhet. Det är bara att följa markeringarna på lyktstolparna, jättebra. Att slingan sen går mellan radhusområden och endast på asfalt är inte lika bra. Men man kan inte få allt :)

Håll tummarna för att jag klarar det!

1 kommentar:

  1. Behöver inte hålla tummarna. Jag VET att du klarar det!
    'ps Bryd ig inte om den webbadress jag angivit. Eftersom det inte går att skriva in sin vanliga adress så får jag använda ett gammalt google konto. Tänk på det då många inte kan kommentera pga detta =)

    http://saratilling.se

    SvaraRadera