tisdag 13 december 2011

Lucia

Jag tycker Lucia är en mysig högtid och tradition, men det var mycket mysigare när man gick i grundskolan. Då fick man se ett Luciatåg varje år vare sig man ville eller inte. Nu för tiden är det inte lika enkelt. Jag orkade inte gå upp tidigt imorse och kolla på lussandet på TV och när jag kom till skolan för att träffa min grupp hade det varit en skola och lussat där. Så nu ikväll var jag, Annie och Karin i Stadshuset för att kolla på en Luciakonsert. Det var en gratiskonsert som kommunen anordnade. När klockan slog 19 var det smockat med folk och vi som stod i gången blev tillsagda att gå ut för de hade inte tillstånd att ha så mycket folk i lokalen. Vi skulle få gå in igen när Lucia och hennes tärnor gått in men det fick vi inte. Så det blev inget Luciatåg i år heller. Så nu tänkte jag kolla Luciafirandet på SVT-Play istället! Så det så!

Fick i alla fall en lussebulle idag. Och imorgon ska vi köpa gran för första gången! Jag längtar lite faktiskt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar